Neurovědci: Technologický „pokrok“ ničí naši intelektuální kapacitu

Maryanne Wolfová ZDE upozorňuje na výzkumy ukazující, že značná část „digitální generace“, jakkoliv formálně vzdělaná, už neumí plnohodnotně číst. Stále více lidí text jen prolétne a věnuje pozornost předem vybraným klíčovým slovům, aniž by dokázali sledovat strukturu a komplexitu, kterou zahrnuje. Taková neschopnost vypořádat se s nuancovaností a složitostí (textu i světa) však nedopadá pouze na oblibu klasické literatury 19. a 20. století – hrozí i hlubokými sociálními a politickými důsledky všem, kdo už nedovedou pozorně pročíst kupní smlouvu nebo nastudovat kontext zdánlivě jednoduché otázky kladené v referendu. Celý článek zde

Via: BL

    

V kategorii Zprávy

Příspěvek zaslal/a admin on 27.8.2018

Diskuze u toho článku je uzavřena.

Další příspěvky

Předchozí: