Zamlžená historie za průhledným sklem výkladní skříně

By Lada Hubatová-Vacková

Aktuální výstavu v Galerii VI PER připravila umělkyně Katarina Burin, která zde prezentuje dílo zapomenuté architektky a designérky Petry Andrejové Molnár. Na otázky, kdo byla tato autorka a jak s její prací Burin nakládá, odpovídá ve svém příspěvku Lada Hubatová-Vacková, která se důkladně zabývá samotnou instalací a také interpretuje umělecké záměry Katariny Burin.

Zamlžená historie za průhledným sklem výkladní skříně

Nejspíš to byl kdysi všední karlínský krám, jehož poklidnou místní monotónnost narušoval jen hluk způsobený blízko projíždějícími vlaky. Pražská galerie VI PER, která se nachází pod kolejemi na rohu Vítkovy a Pernerovy, má skromné „maloobchodní“ rozměry: tři na sebe navazující prostory, které jsou velkými okny někdejších výkladů otevřené do ulice. Navenek existenci galerie signalizuje prostý neonový nápis v groteskovém malopisu, v profesionálním souladu s grafickou podobou webu, plakátů a pozvánek na akce, které tu kurátorky galerie, „komponistky“ výběrového knihkupectví a moderátorky diskuzní platformy Irena Lehkoživová a Barbora Špičáková společně s přizvanými hosty pořádají. Existence galerie je krátká (od jara roku 2016), ale intenzita jejího ohlasu je už teď výrazná a nepřehlédnutelná.

Mladé kurátorky galerie VI PER mají šťastnou ruku nejen při volbě grafické designérky Anežky Hrubé Ciglerové, která zdánlivě minimálními, ale koncepčně promyšlenými zásahy spoluurčuje mediální tvář galerie, ale hlavně volbou výstavního programu. Ten už vícekrát překročil obvyklé postupy výstavních institucí, jejichž cílem je prezentovat architekturu a design.

Díky svým mezinárodním zkušenostem a kontaktům, ale i sympaticky buřičské a kreativní nátuře, kurátorky pro VI PER přebírají čerstvé a v globálním kontextu aktuálně rezonující výstavní projekty renomovaných osobností (Amie Siegel, Irma Boom, Katarina Burin), ale zároveň aktivně realizují, samy v pramenech dohledávají nebo spoluprodukují výstavní projekty, které se pojí k lokální diskuzi a k místním kontroverzním tématům, jichž se „vysoké“, státem podporované muzejní prostředí ještě nestihlo dotknout (např. projekty Místo monumentu – autorka Anežka Bartlová, Hospoda U hada – autorka Barbora Špičáková, Klasik – autorka Celý článek zde

Via: ARTTALK

    

V kategorii Kultura

Příspěvek zaslal/a admin on 12.1.2018

Diskuze u toho článku je uzavřena.

Další příspěvky